2020. december 6., vasárnap

Bíborvirág Oktatás-Korrepetálás: LATIN és más nyelvek

 Annak idején, alig 7 évesen a nagyapóék padlásán kincseket keresgélve leltem rá az anyukám régi gimnáziumi könyveire, és kezdtem olvasgatni. Mivel nem értettem - hiányzott az eleje-,  viszont a magyar részek szép történeteket tartalmaztak, hamar rátaláltam a latin nyelvtankönyvre is, mellette, a könyves, újságos stócokban. Később a göröggel is hasonlóképpen alakult a történet... Apának meg kellett nézni a műszaki adatokat, a fizikához, műszaki állandókhoz kellettek a betűk. Az eltitkolt latin, apa böngészései, és a hatalmas ókori, majd egyházi műveltség, művészeti anyagok ízes, színes nyalánkságot jelentettek a határ mentén román, orosz, ukrán, lengyel és más nyelvekkel is találkozván, miközben a nagynéni és vőlegénye, később a nagybácsi is (közel velem egy idősen már) német területeken végezték a főiskolai féléveket: kiemelkedően jó tanulmányi eredményeikkel..

Nos, a latin tehát lassan a szép régi szótárakkal, századeleji könyvekkel belém ivódott, az iskolai oktatással a göröggel... A pedagógiai taktika, hogy én nem emlékszem, gyermekem, és a nagyszülők testvéreinek, nagybácsiknak folytonos latin mondásai, a latin misék beváltak.... Valamit megalapoztak a többi nyelv, nyelvészet felé.. 

A sokk, hogy nem a német, hanem angol kell a középiskolába, a latin, görög, orosz német mellett, a születésnapra kapott középszótár a növénytani határozókkal a biológiával, az alig hat évesen talált régészeti leletek (őskori, honfoglalás kori nyílhegyek, érmek), a családi történetek, a néprajzi gyűjtések a szükséges gyógyszerészeti, orvosi pálya mellett folytonos régészeti jelenléttel és kapcsolattartással elindították már a kiemelkedő matematikával, a kódolásokkal a szimbólum és írás megfejtéseket, a számítástechnika világának minél mélyebb ismeretét. Mára már több, mint 54 nyelven tanultam, az ókori és középkori, kihalt, valamint a nyelvjárási változatokat is beleszámítva...Sok.. Lassan el is felejtettem sok mindent. Kimondottan sokat jelentenek a használatban a közösségi oldalak, sokkal inkább az egyeetemeknél..Hogy mi lett a nem akarom elfelejteni, nincs hol használni lehetőségeiből. Oktatás, online munkák..


Remélem, bátorítást adtam ezzel mindenkinek...Sajnos minden nyelven nem létezik az informatika, nem a nyelveket ismerők programoznak, hjbásan.. A kis nyelvek programjai és szótárai eszméletlenül magas árakkn érhetők el..


Lássuk, mit is csinálhatunk így.. Mihez kezdjünk?

Érdekes dolgokat lehet velük kezdeni, hidd el/ higgye el!


Az informatika hibái is javíthatók!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése