2022. október 7., péntek

Lövey Varga Éva Az elmélet és a gyakorlat

 Lövey Varga Éva

Az elmélet és a gyakorlat

Gyorsan mégis papírra vetem a sorokat. Illetve gépre. Akkora informatikai alapú csalássorozatról van már adatállomány és bizonyíték a képzési és a gyakorlati életet is tekintve, hogy csak szörnyülködni lehet.

Egyre több adat van arra, hogy az orvosi képzésekben szereplők adataival visszaélve egyes praktizáló orvosok jogi fedezettel változtatták meg az adatokat, és több ezer szerzői anyagot kavartak össze, és hamisítottak meg. Sokáig gondolkodtam, hol kezdjem, de belevágtam a közepébe. Mert aki mer és mert beszélni róla, azt nem csak Nyíregyháza Gyakorló Kórházában fenyegették meg, vagy Pécs Jogi Kar és Rektori Hivatal irodájában buta titkárnők, hanem egyszerre zsenik vették körül a panaszáradataikkal. Igen. Magamról beszélek. Arról a magamról, aki eddig hallgatott, abban a reményben, hogy minden ember jó, és feddésre, szólásra észhez tér, vagy javítja a hibáit, utána néz írásban, emailben közölt hibáknak.

Évtizedeket hallgattam, a munkáim és tanulások mellett, a pár szóban leírható korlátokkal, holott könyveket kellett volna, lehetne írni róla. Etikai- jogi- orvosi és egyházi, más képzésekkel a hátam mögött tudom azt, hogy ki hol hazudott, cserélt be adatot, vagy fedezhetett, fedezett lopást, ami nem csak hátrányokhoz vezetett, de több százezer adatcserét okozott. Akkor ugye, hogy az emberre vadidegen bunkók ne támadjanak rá, hallgatott, elfordulva keresett más irányokat, tette a dolgát másként, nem beszélt. Lássuk be, ez csak ideiglenes megoldás, mind lelkileg, mind etikailag. Nem kezeli mások hibáit, oktalanságait, amellyel még másik százezer embernek okoznak hátrányt, vagy még többnek. Ugye, régésznek készültem, s orvosbiológiaim orvosi, antropológiai irányok felé vitt az út, a családban előforduló rákos megbetegedések miatt. Többek közt. Meg, a szándékosan iskolai kémia felé, nyelvek felé irányítások miatt. Azt már tízéves korára belátta az ember, hogy az orvostan és orvos nem mindenható, hogy sokat hibáznak, stb. Pláne azok után, hogy szájsebészeti esetben képtelenek voltak a gyermek első kinőtt fogát megmenteni, az imadott gyermekorvos, a felnőttorvos társai. Mesélni lehetne. Kell is. Abból talán tanul ember, szakember. Mert nem minden szakember ember, és nem minden ember szakember.

Relatív a világ. Ahogy évekkel ezelőtt kerestem a Bólyai anyagokat, s nem fértem hozzá, azt mondtam: csak egy másik zseni anyagában lehet...aki megpróbálta a hibákat javítani, aki tanult tőle. Pár napja láttam csak a hírt, hogy Einstein anyagában megtalálták, holott kb. 25 éve már leírtam ezt. Ilyen az élet. Mondhatnánk, meg mondja mindenki.


Tévedés! Tévedsz! Téved!

Miért? Mert az élet olyan, amilyenné teszed, amit elfogadsz, amit eltűrsz. Amit elhallgatsz, az nem jut el oda, ahová kell, nem úgy jut el. S kevés lesz az olyan ember, aki ugyanúgy megérti, hajlandó rá.. akarja. Mert: akarni is kell. S még kevesebb, aki tanul belőle, vagy változtatni tud.


Minden relatív.. A megértésed nem másoktól függ. Benned rejlik!


Szóval ... Védelemként végig kell írnom. Mert az orvosok, kollegák, alacsonyabb intelligenciájú emberek nem értik. Sok lúd pedig disznót győz. Még mindig nem tanultak Semmelweis életéből, halából. Vajon miért? Az elme nem úgy működik, ahogy tanítják. ...A többi példából sem tanultak, tanulnak. A jogért viszont ütik egymást, holott ők sértik...

A körforgás örök.


Szeged, 2021. április 30. 19:44

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése