2022. október 7., péntek

Lövey Varga Éva Botránykönyv részekben A költő alkot, és támad...

 Lövey Varga Éva

Botránykönyv részekben

A költő alkot, és támad...


Sok mindent megéltem már életemben. Óvodásként az enyém mellett titokban megrajzoltam a húgomnak a rajzot (anya óvónőként észrevette, a vezető óvónő nem) esősként énekeltem, balettórára, zeneórára készültem. Ugyanakkor rengeteg dolgot el is veszítettem mellette, vele, mint más.

Felettem levő évfolyamokkal jártam versenyekre, stb. Sokat tanultam, szenvedélyesen imádtam olvasni, nyelveket tanulni. Egy életen át semmi nem változott. Rengeteg nyelvészeti hibát láttam az oktatásban, nem csak a nyelvi, nyelvészeti, irodalmi képzésekben.

Az, hogy kitűnőként, majd "százszázalékos" felvételivel kerültem be egykor a Pázmány három szakára, s vele a negyedikre is... Nem volt kivétel. Ami akkor, s utána, előtte történt, igen.

Kevesen tudták, hogy a Miskolci Bölcsészegylet, a JATE, KLTE kurzusain, szakjain, s egyebeken már túl voltam, a magyar középiskolával párhuzamosan. Most én is súgok kicsit a rokonoknak, másoknak... Volt tanáraimnak, szaktársaknak, barátoknak, ismeretleneknek. Ne aggódjanak...az emlékeik is fakulnak a képességeikkel, fiatalságukkal. Remélem, elég finoman fogalmaztam, mert a továbbiakban kevésbé fogom a saját egyéniségem profilját alkalmazni sem a közéletben, sem pedig a munkáim során. Okkal.

Eldurvulni látom az irodalmi, közéleti dolgokat, a művészi és az oktatási életet, az 1990-es évek óta még keményebb fokozatokban.

Addig csak előírások voltak, most már színvonal sincs a TTT mellett.

Az egy dolog, hogy a 30 évesen nekikezdő helyesen sem tud írni az oskolái után... De még önmaga sért az Interneten szerzői jogokat, mert neki kell a középszerű álrajongott díjazott versei mellé egy kép, amit lelopott mástól név és származási hely szerint. Ha a végzettségeimet vagy a vállkozásom munkaelőírását nézem, elsősöknek, ovisoknak elmondják, hogy van a versnek, filmnek írója, szerzője, a festményen, fotón ott a fotós neve, fel kell tüntetni, el kell mondani.


A nevetséges, hogyha tanárként, kiadóként szólsz, akkor máris te vagy a féltékeny, stb. Miért lennék egy kettes színvonalat el nem érő díjazott versre féltékeny, mikor a kép szerzőjének nevét, a közlés helyét kérem megnevezni. S minderre egy Bajzát leszármazott férj támadásával saját adatait a jogszabálysértést véghez vivő XY reagál informatikai kukacos félreérthetetlen bunkó módon. Nem férfi, nő.


Alapból felmerül bennem, hogy erre a bunkó stílusra, jogsértés sorra vajon melyik egykori magyar tanárom, szaktársam vagy költő bólintott rá? Aligha lett volna bármelyikük.

Bajzát kevésbé ismert a mai oktatásban...a leszármazottai sem. No... Úgy vélem, hogy ennél intelligensebb óriás volt bármelyik szlenget is használó egykori tanárom is.


Ez viszont itt finoman kifejezve jogsértésen kívül címeres bunkóság is volt. Szerencse, hogy a hölgytől, akinek férjura a fiatalember, sosem közöltem semmit. Úgy látom, akárhány futtatott díjat kapott eddig, színvonaltalanság miatt, ha milliárdosok fizetnek, akkor sem fogok.. s nem a Horger példa miatt, csak mert ha vki 30 éven át sem tanul meg elsős anyagokat, vagy az egyéniségében nem jár az etikai érzék kukaca össze-vissza, amikor jeggyel kényszerítették rá, akkor sem, talán nem is fog..


Így gondolom ezt a költészet napja, nagymamám, tanáraim és József Attilám születésnapja után is. Nem csak azért, mert Márkus Béla és Görömbei, Cs. Nagy és mások előtt Jókai Anna és mások (Szabó Magdával, stb.) már gyerekkoromban kiválasztottak Kerényivel, stb....


Ami igaz, az igaz... Én azért elsüllyednék egykori tanáraim helyében ilyen választott és hozzá nem értő írószövetségi gárdával, és ennyi jogsértéssel. Még szerencse, hogy függetlenül működtem egész életemben, és csak segítségre specializálódtam... A lapokkal is. Azt hiszem, túl sok az, ami náluk kimaradt, és amit rámhagytak...


Sajnos, sokan nem élnek már... De ilyen dolgokat egyikük sem fogadott el soha...


Legyen ez így a jövőben is.


Ajánlom az etika tanfolyamokat. Törvényt hozhatsz etikátlanul, de akkor fogadd el a vele járó örvényt is. Ahogy egykor Arany János leírta A hamis tanú című balladájában...


Próbálj meg tanulni. Talán 90 éves korodra neked is sikerül az elsős anyag... Ha ingyen, ha pénzért...


Szeged, 2021. április 13. 20:05

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése